Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

3 ro(c)ky mrtvá!

Umřela jsem umělecky, přišla o múzu, inspiraci, chuť. Myšlenky moje bloudily.. kdesi? Ovládlo mě monstrum, ztratila jsem se. Tři roky apatie, strachu, psychického teroru jsou fuč, naštěstí... Hurá! Sláva! Halleluya!

Věříte v reinkarnaci? Já maximálně na tu pozemskou. Blbost?! Hmm... tak jinak. Slova jaksi pro mě začala mít opravdový význam až na střední, kdy jsem se zamilovala do čtení knih, pak jsem se zamilovala znova, opravdově, bláznivě, do kluka, bylo to ve třeťáku, zlomil mi srdce. On má dnes skvělou rodinu a my máme teď spolu skvělý vztah, čistě přátelský. Byla to "jen" školní láska. Ovšem v tom, pro mě tehdy krutém a nefér období, jsem začala psát poezii, abych se přece někomu svěřila, někomu, kdo mi porozumí, někomu, kdo mi uleví, někomu, komu můžu důvěřovat - papír bílý, obyčejný, Á-čtyřkový. Strkala jsem si ty svoje bílé kamarády do šuplíku, vedle plesnivých svačin, které mi máma s láskou připravovala a já je s láskou, abych ji nezlomila srdce, schovávala na dno zásuvek. Moji bílí kamarádi ukrytí před posměváčky a hnidopichy chránili moje city, moje bolesti, moje krvácející srdce.

Další studia mě donutila psát práce, delší, než jen pár slok básniček. Zalíbilo se mi to a já chtěla zkusit napsat něco jiného, než jen to, co musím, ale to, co je o mně, o mých pocitech, radostech. Prostě nějak zvětčnit svoje myšlenky, nápady a slyšet svůj vnitřní hlas, který dokázal reagovat na moje otázky a pochybnosti. Každý je přece máme, ne? Můj bílý kamarád přišel opět na denní světlo, snese hodně, věrně mi naslouchá, neprotestuje, naopak utěšuje a hýčká. A tak jsem si začala psát, realizovala jsem se, ale tentokrát jsem to nechtěla jen tak strkat do poslední zásuvky svého pracovního stolu, chtěla jsem to sdílet. Chci svoje stránky, svůj e-zápisník, kam si vše budu utěšeně věšet. Stalo se! Psala jsem relativně často, myšlenky proudily samy, přirozeně, lehce. I s malým dítětem to šlo, byla jsem plná zážitků, z nové práce, země, lidí... a hlavně z moře, které představuje příval energie, moře energie. A potom se vše zahalilo do černého sukna, ztratila jsem svůj životní optimismus, nebyla jsem to já, nedělala věci, které mě těšily, ale jen ty, které jsem musela, tak jako kdysi na studiích. Tělo bojovalo urputně a já místo, abych mu naslouchala, bojovala jsem s ním nazpět. Žádná změna nepřišla, jen další trápení, další rány, šrámy, které byly uvnitř mé duše. Jenže já to neslyšela, nevnímala jsem to prosebné volání, ten tichounký hlásek, který kvílel: "prosím, zachraň mě! Zachraň sebe, seber nohy na ramena a utíkej tak daleko, kam tě jen nohy donesou a kde tvé tělo opět rozkvete a mysl se zatetelí."

Nakonec jsem svému tělu uvěřila a tři roky temna se jakoby rozplynuly. Vyjasnilo se, vyšlo slunce. Udělat rozhodnutí je ta největší úleva na světě. Spadne obrovský balvan ze srdce, který tam za dob temna sedí a škodí. Sebrala jsem sílu opustit monstrum, kterému jsem kdysi říkala "miláčku". Legrační, že? Obojí začíná na M, ale každé slovo má jiný význam, anebo je význam přece jen stejný?! Přesvědčila jsem se, že jakmile se hlava pere se srdcem, je důležité dát za pravdu právě srdci, neboť jak pravil jeden Malý Princ... důležité věci jsou očím neviditelné.

Dědovi puklo srdce po odchodu babičky, do roka a do dne ukončil, byť nedobrovolně, ovšem pod tíhou obrovského žalu i on svou životní pouť. Otrávená slova tak jako psychická nepohoda jsou pro nás stejně nebezpečné jako revolver namířený mezi oči. Naše rozhodnutí nás utváří, naše myšlenky nás formují, naše smysly nás ovlivňují. A tak je to v pořádku, pokud to děláme my, ze své vlastní vůle, pro sebe, pro naše potěšení. Chceš-li poznat pravou podstatu člověka, opusť ho (autor neznámý). Prosté. Pravda. Podepisuji. 

Rozhodujte se srdcem, ať vaše duše jenom vzkvétá a v žádném případě se nenechte nikým, a už vůbec ne nějakým monstrem sežrat! Life ro(c)ks!

 

 

Autor: Kateřina Kalčíková | středa 10.7.2019 20:21 | karma článku: 10,35 | přečteno: 352x
  • Další články autora

Kateřina Kalčíková

Výlet do pravěku

"Pojedeme někam na výlet, poslední volný víkend letních prázdnin, to přece musíme využít", oznámil mi tenista jednou při odpolední kávě. "Hmm", řekla jsem a v duchu si představovala, jak mě zase přemlouvá jet pod stan, při mém štěstí nám celý víkend proprší, všechno bude vlhké, smradlavé a do toho ještě bude všude capkat naše malá holčička. "No tak jo!", vyhrkla jsem překvapeně, "kam navrhuješ jet?" Zeptala jsem se skromně a v duchu doufala, že na stanování tentokrát nedojde. "Pojedeme na jeskyně" odvětil, "vrátíme se o pár tisíc let zpátky a pokocháme se dílem australské přírody". No sláva! Ulevilo se mi a v klidu dopila kávu.

2.3.2014 v 13:33 | Karma: 8,07 | Přečteno: 416x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Kalčíková

Tenisové léto v Austrálii

Australian Open je nejlepší Grand Slam ze všech turnajů, všichni to tvrdí, kromě hráčů především fanoušci. Zázemí, prostředí, počet kurtů, možnosti vyžití, family friendly prostředí a hlavně dostupnost pro kohokoliv, kdo chce vidět tuto tenisovou senzaci. Dostat se na Wimbledon nebo Roland Garros je jako chtít podpis od královny Alžběty, ale do Melbourne parku ráno přijdete, koupíte si lístek a celý den nasáváte tenis všemi póry.

30.1.2014 v 23:56 | Karma: 6,84 | Přečteno: 253x | Diskuse| Sport

Kateřina Kalčíková

Nevoďte psy do restaurací!

Výstižný název článku, zdálo by se, netřeba nic dodávat, ale o psech ani restauracích se psát nechystám. Proč? Chtěla jsem se dodatečně vyjádřit k mým dvěma předchozím příspěvkům a k horké diskuzi, která se poté rozpoutala. Na nápad mě nevědomky přivedla moje dlouholetá kamarádka, tvrdý kritik a věrný čtenář mých příspěvků v jedné osobě. Nezávisle zhodnotila co se jí líbilo a přidala i pár kritických poznámek, nakonec celou tu vášnivou diskuzi pojmenovala jako hádku přívrženců psů a koček.

31.12.2013 v 13:39 | Karma: 9,01 | Přečteno: 1034x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Kalčíková

Typicky česká zákeřnost

Poslední dobou si dost často říkám, kde se v Češích bere taková ta zpupnost, zákeřnost a závist?! Ani nedávné volby mě nepřekvapily a jen si říkám: "dobře jim tak" (voličům). Ovšem nerozčílila mě ani tak politická situace jako ohlasy na můj poslední příspěvěk, ve kterém jsem popisovala své trable při cestě z Prahy do Sydney.

28.10.2013 v 3:40 | Karma: 21,13 | Přečteno: 2293x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Kalčíková

Se Swissem snad už nikdy!

Šokující návrat do Klokanova mi připravila letecká společnost Swiss Air, se kterou jsem vždy tak ráda lítala. Trasa Praha-Zurych-Hong Kong-Sydney se dvěmi příručními zavazadly a ročním dítetem už sama o sobě vypadala děsivě a nakonec přerostla ve skutečnou noční můru.

25.10.2013 v 19:53 | Karma: 16,64 | Přečteno: 1759x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Vlak bez strojvůdce ujel několik kilometrů, pak vykolejil. Řítil se stovkou

2. května 2024  14:51,  aktualizováno  19:55

Na železniční trati mezi obcemi Čisovice a Měchenice v okrese Praha-západ vykolejil vlak. V...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  19:55

Přímý přenos Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Americký podmořský dron inspirovaný rejnokem už není jen vize, prošel testy

2. května 2024  19:28

Americká společnost Northrop Grumman dokončila testy podvodního plavidla bez posádky (UUV) s...

Jako v komunistickém Československu. Britský novinář obviňuje vlast z cenzury

2. května 2024  19:20

Velká Británie má problémy se svobodou slova, lidé se bojí říkat nahlas názory o kontroverzních...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 949x
Jsem optimista a mojí největší životní hodnotou je štěstí. Jdu si za tím, co si vezmu do hlavy. Miluju knihy, moře, ryby, čokoládu a nejvíce svoji dceru. V dnešní hektické době ocením "svatý pokoj" a "zenový klid". Moc ráda vařím, věřím na karmu a ve spoustě věcech jsem konzervativní.

Seznam rubrik